Навчальний посібник присвячений основним питанням психодіагностичних, лікувальних, психокорекційних, реабілітаційних заходів у системі медичної допомоги особам з розладами психіки і поведінки соматогенного, органічного, психогенного походження внаслідок дії COVID-19.
Пандемія COVID-19 вносить значні корективи насамперед у медичну галузь. На сьогодні встановлено, що COVID-19 негативно впливає, зокрема, на психічне здоров’я населення в усьому світі, спричинюючи негативні психологічні реакції, як-от дистрес і дезадаптація. Травмувальний вплив на психічне здоров’я і психологічний стан людини потребує від суспільства швидкого, адекватного і своєчасного реагування. Усе це диктує необхідність детального, поглибленого вивчення феноменології розладів психічної сфери внаслідок COVID‑19, патогенетичних механізмів, що зумовлюють їх розвиток, та розробки таргетно спрямованих лікувально-реабілітаційних заходів.
На підставі узагальнення даних світових публікацій і власного досвіду авторів у посібнику вперше:
• подано характеристику феноменології розладів психічної сфери внаслідок COVID‑19;
• визначено медико-біологічні і соціально‑психологічні чинники впливу COVID-19 на розвиток розладів психічної сфери;
• досліджено патогенетичні механізми формування COVID-асоційованих розладів психіки і поведінки;
• описано класифікаційні ознаки розладів психіки і поведінки з урахуванням наслідків COVID-19;
• розкрито принципи терапії і реабілітації хворих на розлади психічної сфери, зумовлені COVID-19;
• приділено увагу застосуванню психотерапії в поєднанні з психофармакотерапією.